lördag 4 juli 2015

Förlåt!

Att jag inte lärt mig.
Här lovar jag att ta med solen och värmen hem från Korfu.

Jodå!

Jag håller vad jag lovar.

Men.

Varför kan jag inte göra något med måtta.
Ingen är väl tillfreds med värmen som vi fått.

Varken gamla, sjuka eller våra husdjur mår bra i värmen.
Själv sätter jag mig under grannens körsbärsträd



Skönast är det på våran toalett på bottenvåningen.
Svalt och gott i det helkaklade rummet som vetter mot norr.
Men där kan man ju inte parkera sig.

Nu väntar jag bara på åskvädrena som utlovats.
Kommer de att vara måttliga?
För min del får det gärna dundra på rejält.


6 kommentarer:

Unknown sa...

Vi får ta ett snack med vår kära mor. Hon brukar ju skicka hälsningar med Tor

wiper sa...

Jag har försökt kommentera flera gånger men kommentaren har inte kommit in så jag försöker igen Härligt att vara ute på resa. Det är varmt överallt nu och på en del ställen över 40 grader. Själv trivs jag bäst med 25 grader och lite vind

Åska är bra för då blir det lite svalare. Fin bild

Ha det toppen
Hälsningar
Malin

Ma sa...

Jasså, vad det Du som tog med Dig värmen hem. Åskväder är också vad jag tror att det blir här snart...

TantGlad sa...

Nej nej.....värmen är underbar. Tids nog så är det 30 grader kallt. Då är det inte kul.
Men vi är ju olika vi människor.

Åska gillar jag inte. Den får man ha respekt för. Så mycket åska kan förstöra.
Men i dag är det svalare. Men visst är det åxo skönt.

Ha det gott.

Geddfish ♥ sa...

Oj, så olika vi är! Jag saknar värmen något oerhört. Trivs inte alls med regn och rusk, det har jag haft nog av hela våren och försommaren.
Jag gladde mig å 4 dagars sommar.
Torsdagskram!

Mita sa...

Nu är ju värmen mer "normal" igen, men regnet kunde vi gärna slippa, i alla fall varje dag.
Du med din vurm för åskeländet,hehe....det ska inte alls dundra på, i alla fall inte här. Peppar,peppar, än har vi klarat oss från något blixt o dunder i din smak...
Kram o ha det gott♥