söndag 20 juli 2014

Utan baddräkt är vad som gäller idag.

Jag kan ju inte precis säga att jag njuter så värst av värmen.
Lagom är bäst för mig.

Grannens körsbärsträd står för det där lagom just nu.
Det står där på gränsen till oss och i skuggan av det återfinns jag riktigt varma dagar.
Visst. 
Badstranden hade varit bättre men med en gubbe som inte kan sola pga av sin basalcellscancer är det inget alternativ.
Utan jag gör som tjuren Ferdinand.
Sätter mig under trädet och njuter.
Solen strilar precis så där lagom genom lövverket.


I går blev jag dock inkörd därifrån.
Grannen på andra hållet bestämde sig för att klippa häcken.
Ok.
Men att göra det med en bensindriven såg som spydde ut avgaser var inte vad jag klarade av.
Jag packade ihop och gick in.
Själv stod han där med munskydd på sig.
Han gav upp rätt så fort då han fick andnöd av avgaserna.

Sen en liten varning / eller tips. Vilket man behagar.
I dag är det baddräktfria dagen.
Vad månne man få se på stranden idag?




2 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Oj, visste inte att det var baddräktsfria dagen! Och det visste nog inte de andra morgonbadarna heller... :-)

Geddfish ♥ sa...

Då blir det väl bikinin, då, eller näcken... Kram♥