lördag 5 januari 2013

Jag talar alltid sanning

En solig dag väntar oss. 
Men än så är Klara bara lågt stående.
Gubben i månen däremot är halvfull och håller sig högt.

Skruttmärtha undrade i går om jag sa sanningen till läkaren när jag skulle tala om hur jag skadat foten.
Jodå. det gjorde jag förra veckan när jag första gången sökte hjälp . Och då fick jag en remiss för ultraljud av hälsenan.
Läkaren som utförde det kom in och undrade.

- Vad har hänt här.

Mitt svar var att det var en lite dråplig händelse.

- Du behöver inget säga. Det står i remissen sa han sen skrattandes.

Varför då fråga? 




2 kommentarer:

Ama de casa sa...

Det är inte kul när dom skrattar åt en på sjukhuset... Jag blev ordentligt fnissad åt när jag kom in och behövde hjälp för att få ut en tandpetare ur foten. ;-)

Skruttmärtha sa...

Läkarna får nog höra mycket.
Hoppas du blir bra i fossingen snart, men du får allt sluta med och leka akrobat.
Ingen hit att sova med den kompisen har gjort det i två år. Man kan få en bettskena utprovad, men jag hade på tok för många andningsuppehåll som var långa.
Kram och ha det bäst