onsdag 5 september 2012

Dela på bördan

Nu har syster min tagit över hos pappa.
Men även hon måste få avlastning. 
Vi måste hjälpas åt med passningen.
Det är så psykiskt jobbigt.
Från och med i morgon så startar hemtjänstens extra resurser.
Det blir inte längre 5 minuter på morgon och kväll utan det är frågan om många besök under dagen och  betydligt längre tider.
Det är då jag och syrran ska passa på att rymma fältet. Man blir tokig om man inte får en andpaus då och då. 
I morgon tänkte jag infinna mig på jobbet en stund. Jag var där idag och det fanns en liten hög på skrivbordet.
Min kollega är den här veckan på golfsemester och vår chef försöker göra vårt jobb.Hon verkar ha insett vad vi gör för hon sa att det vore nyttigt för alla att sitta i receptionen då och då. Att svara i telefon är bara en bråkdel av vad vi gör.
Nu blir det natta 

Inga kommentarer: