torsdag 15 mars 2012

Ingen empati?

Regeringen vill förbjuda rökning på allmän plats.
Bra tycker jag som vet hur det är för de som inte tål röken.


Har man sett sitt barn stå och kippa efter luft har man ingen empati för rökaren.
Rökaren som ger sin åsikt i AB är väl också empatilös. 
Det är hans ensak om han röker. Det är just det det inte är. Han menar att han betalar för de ökade kostnaderna för sin vård med de höga skatterna på nikotin. Andras hälsa skiter han troligtvis blankt i.


Vem vill väl ha in grannens  rök i sin lägenhet? 
Vem vill ta ett djupt andetag innan man går in i affärscentran för att utanför finns en stor askopp där det ligger cigaretter och pyr?
Vem vill stå i bankomatkön bakom någon som har en tänd cigarett?
Vem vill stå utanför busskuren och vänta bara för att en rökare har ockuperat väntplatsen?
Osv , osv..............




AB  1  2  3

6 kommentarer:

Tomtan sa...

Nog är de så... Hade en elev med astma som de var mycket noga runt (vi fick inte vädra under pollensäsången osv) men mammsen och pappaen fick röka i bilen.... SUCK

Mita sa...

Det är många rökare som totalt skiter i sina medmänniskor. Dom tycker att dom har all rätt i världen att röka var som helst.Ändå har det ju blivit mer restriktioner än tidigare.
Jag minns när jag rökte att det var ok och röka på många ställen som inte alls är tänkbara nu.
Tack och lov att man lagt av med den dumheten i alla fall...
Kramen♥

Siita sa...

Hejsan. Jakten på rökare går vidare. Ja jag röker inte nu, men har varit rökare. Var någonstans ska dom röka då. Inte på allmän plats. Inte i hemmet för då vill inge bo där senare. Inte i bilen då vill ingen köpa den sen. Kram

Sand mellan tårna sa...

En egen planet till rökare kanske ;)

Anonym sa...

upplysningsvis vill jag berätta att barn och ungdomar som drabbas av astma och allergier ökar konstant men det totala antalet rökare minskar konstant. Jag säger inte att rökning är bra men jag tror man siktar åt fel håll när man tror att rökning är boven. Detta kan man gå tillbaka 30 år för att se och följa till idag. Nuförtiden luktar inte gammal luft rök så då skiter man i att ventilera och filtrera bort skiten i luften då det är en kostnad. Man cirkulerar det bara nuförtiden och det är ett utav skälen till att ungarna blir sjuka.

Karpstryparn sa...

Nu får det väl ändå vara nog med all hets mot rökare! Snart krävs det väl att de ska avrättas också.
Jag är inte rökare, men någon jävla måtta måste det väl för fan vara!